
UTFORDRENDE: IT-problemene har vært særlig utfordrende ved akuttmottaket, uttaler medisinsk direktør Hilde Myhren.
Foto: Anne Grete Storvik
UTFORDRENDE: IT-problemene har vært særlig utfordrende ved akuttmottaket, uttaler medisinsk direktør Hilde Myhren.
Foto: Anne Grete StorvikSatte krisestab – OUS håper å få løst IT-problemer i løpet av kvelden
Situasjonen ved Oslo universitetssykehus har vært som følge av IT-problemer lørdag. Nå håper medisinsk fagdirektør at problemene snart er løst.
Hej!
Tack för att du läser Dagens Apotek! Nu har du tagit del av 10 artiklar och för att läsa vidare på Dagensapotek.se, vill vi att du fyller i dina användaruppgifter. Dagens Apotek på webben är helt kostnadsfri att använda.
Fortsatt trevlig läsning!
Har du redan ett konto?
Logga inVill du dessutom prenumerera på tidningen Dagens Medicin? Klicka på knappen för att teckna en prenumeration.

Sykehuset meldte selv på lørdag om at meldingstjenesten i DIPS, siden torsdag kveld ikke har fungert.
I pressemeldingen fremgikk det at OUS følger etablerte nødrutiner som innebærer utstrakt manuell håndtering. Sykehuset har bemannet opp.
– Hele sykehuset må nå jobbe manuelt. Alt går saktere. Spesielt akuttmottaket opplever situasjonen som særlig utfordrende, uttaler medisinsk direktør Hilde Myhren i pressemeldingen.
Håper problemet løses i løpet av dagen
Sykehusets kriseledelse hadde møte lørdag ettermiddag.
Sykehuspartner, som har ansvaret for IT-systemet, avviser overfor NRK lørdag kveld at det er snakk om et dataangrep. Kommunikasjonsrådgiver Randi Ellingsen sier til NRK at det nå jobbes på spreng for å løse problemet.
Sykehuset håper på at problemene er løst i løpet av lørdag kveld, opplyser Hilde Myhren til rikskringkasteren.
Etterslep på meldinger fra torsdag vil imidlertid skape ekstrajobb og direktøren opplyser at målet nå er å være ajour innen mandag morgen.
Tillbake till Spesialisthelsetjeneste