FDA lanserer TV-kampanje mot e-sigaretter
Målet med kampanjen er å nå ut til 10.7 millioner ungdom.
Denne artikkelen er mer enn fire år gammel.
Den amerikanske legemiddelmyndigheten FDA sin TV-kampanje skal lære barn om farene ved bruk av e-sigaretter, melder FDA selv i en pressemelding.
FDA lanserte kampanjen «The Real Cost» i september i fjor, gjennom sosiale medier og plakater på skoler, med mål om å nå ut til 10.7 millioner barn og ungdom mellom 12 og 17 år som har brukt eller er positive til å prøve e-sigaretter. Nå styrker FDA innsatsen med en TV-kampanje.
TV-kampanjen kalles «Magic» og viser en magiker som forvandler en e-sigarett til en vanlig sigarett. FDA viser til ny forskning som tyder på at sannsynligheten for at ungdom som bruker e-sigaretter vil prøve vanlige sigaretter i fremtiden.
– Den foruroligende epidemien av ungdom som damper truer med å viske ut årene med fremgang med å bekjempe tobakksbruk blant unge, og det er avgjørende at vårt arbeid med å håndtere denne svært foruroligende trenden fortsetter å inkludere tiltak for å lære nasjonens unge om farene ved disse produktene, uttaler fungerende FDA-kommisjonær Ned Sharpless.