HENSYN: – Det er særskilte hensyn man må ta når markedsføring retter seg mot barn, eller kan sees og høres av barn, sier direktør i Forbrukertilsynet, Trond Rønningen. Foto: Dag Jenssen / Forbrukertilsynet

Forbrukertilsynet mener sjokoladebollen til influenser markedsføres ulovlig mot barn

– Det er ikke fritt frem når markedsføring kan sees eller høres av barn, sier direktør i Forbrukertilsynet, Trond Rønningen som ber om at den ulovlige markedsføringen opphører.

Publisert

I februar lanserte influenseren og tiktokeren Oskar Westerlin (24) og Bakehuset bollen «Oskars trippel sjoko». Sjokoladebollen ble raskt svært populær, spesielt blant barn og unge som blant annet fikk høre om produktet på Tiktok.

Vil du lese videre?

Registrer deg for å få tilgang til alt vårt pluss-innhold (du må registrere ny bruker selv om du allerede mottar våre nyhetsbrev).

DM Pluss for helsepersonell

0 kr

Gratis for helsepersonell ved å oppgi HPR-nummer.

Registrer deg

DM Pluss

49 kr

for de første 30 dagene, deretter 3.200 kr (eks. MVA) per år. Betal via kort og Vipps.

Registrer deg

Bedriftsabonnement



Ta kontakt med oss så skreddersyr vi løsning for deg og din bedrift.

Les mer

Powered by Labrador CMS