HENSYN: – Det er særskilte hensyn man må ta når markedsføring retter seg mot barn, eller kan sees og høres av barn, sier direktør i Forbrukertilsynet, Trond Rønningen. Foto: Dag Jenssen / Forbrukertilsynet
Forbrukertilsynet mener sjokoladebollen til influenser markedsføres ulovlig mot barn
– Det er ikke fritt frem når markedsføring kan sees eller høres av barn, sier direktør i Forbrukertilsynet, Trond Rønningen som ber om at den ulovlige markedsføringen opphører.
Denne artikkelen er mer enn to år gammel.
DM Pluss for helsepersonell
0 kr
Gratis for helsepersonell ved å oppgi HPR-nummer.
Registrer deg
DM Pluss
49 kr
for de første 30 dagene, deretter 417 kr (eks. MVA) per måned. Ett års bindingstid. Oppsigelse mulig i prøveperiode. Betal via kort og Vipps.
Registrer deg
Bedriftsabonnement
Ta kontakt med oss så skreddersyr vi løsning for deg og din bedrift.
Les mer