FOLKEHELSE: Mina Gerhardsen generalsekretær i Nasjonalforeningen for folkehelsen mener det var matvarebransjen som vant at da strengere regulering av reklame for usunn mat og drikke rettet mot barn, var et politisk tema for ti år siden. – Det har vi tenkt ikke skal skje igjen, nå skal helsen vinne. Foto: Leni Aurora Brækhus

Helseaktører vil ha 18-årsgrense på reklame for usunn mat og drikke

– Vi vet at dette er noe politikerne er litt redde for, så det er viktig for oss å si ifra at her har de mange allierte i Helse-Norge, sier Mina Gerhardsen i Nasjonalforeningen for folkehelse.

Publisert Sist oppdatert

Det er knyttet stor spenning til den nært forestående Folkehelsemeldingen. NOU-en kommer i løpet av mars, opplyser Helse- og omsorgsdepartementet til Dagens Medisin.

Vil du lese videre?

Registrer deg for å få tilgang til alt vårt pluss-innhold (du må registrere ny bruker selv om du allerede mottar våre nyhetsbrev).

DM Pluss for helsepersonell

0 kr

Gratis for helsepersonell ved å oppgi HPR-nummer.

Registrer deg

DM Pluss

49 kr

for de første 30 dagene, deretter 3.200 kr (eks. MVA) per år. Betal via kort og Vipps.

Registrer deg

Bedriftsabonnement



Ta kontakt med oss så skreddersyr vi løsning for deg og din bedrift.

Les mer

Powered by Labrador CMS