HELSESATSNING: Henrik Nilssen Dale starter som digital helserådgiver og kreativ leder hos Pressure. Administrerende direktør Celine Gran er fornøyd.

Foto: pressefoto

Kommunikasjonsbyrå henter SoMe-profil fra legemiddelgigant

Pressure henter Henrik Nilssen Dale fra Roche.

Denne artikkelen er mer enn tre år gammel.

Henrik Nilssen Dale starter som digital helserådgiver og kreativ leder hos Pressure, et kommunikasjonsbyrå som er spesialisert på digital politisk påvirkning.

Det melder selskapet i en pressemelding.

Dale kommer fra stillingen som sjef for digital kommunikasjon og sosiale medier i Roche.

Som Dagens Medisin skrev tidligere i høst, hentet Kruse Larsen Mette Nilsad fra Helse Midt-Norge, som det de beskrev som «første trekk i en offensiv satsing på helse- og legemiddelmarkedet».

Nå følger datterselskapet Pressure etter med ansettelse av Dale fra Roche. Dale har også vært kommunikasjonsrådgiver i Høyre over mange år og var også med på å etablere Høyres egen digitalavdeling.

Jeg tar med meg mye kunnskap og erfaring fra en næring som er krevende å forstå for mange. Henrik Nilssen Dale

– Vi ser et stort marked for digital kommunikasjon, posisjonering og påvirkning i sosiale medier i helse- og legemiddelmarkedet. Jeg er utrolig glad for at vi har fått med oss Henrik i denne satsingen. Han har en unik bakgrunn, med erfaring fra politikken og helsenæringen, og er en dyktig digitalrådgiver, sier administrerende direktør Celine Gran, ifølge pressemeldingen.

– Jeg gleder meg veldig til å starte i Pressure og være med å bygge opp helsesatsingen. Tiden i Roche har vært veldig bra og jeg har vært heldig som har jobbet i verdens største bioteknologiselskap. Jeg tar med meg mye kunnskap og erfaring fra en næring som er krevende å forstå for mange. Nå gleder jeg med til å jobbe mer spisset med politikk og digital kommunikasjon på vegne av flere spennende kunder, sier Dale i en uttalelse.

Powered by Labrador CMS