Nyheter for deg som jobber i helsevesenet

 
  • DM Pharma
  • Annonsere
  • Kontakt oss
  • Nyhetsbrev
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter
  • Ledig jobb
  • Logg inn

FRA FASTLEGEVIKAR TIL MANGEMILLIONÆR: Jesper Medisin er grunnlegger av Pasientsky og Melin Medical. Foto: Jan Nikolai

FRA FASTLEGEVIKAR TIL MANGEMILLIONÆR: Jesper Medisin er grunnlegger av Pasientsky og Melin Medical. Foto: Jan Nikolai

Melin-selskaper avviser kundeflukt

Pasientsky sier de ikke opplever stort frafall av System X-kunder. Heller ikke Melin Medical eller Melin Collectors kjenner seg igjen i kundeflukten.

 

Annons:

Dagens Medisin har bedt Pasientsky om en kommentar til at System X-kunder går til konkurrerende leverandører. Søren Hveisel, chief operations officer i Pasientsky, skriver i en e-post at selskapet ikke kjenner seg igjen i fremstillingen i artikkelen.

– Naturlig rotasjon
Han bekrefter at de har mistet noen System X-kunder, men avviser stor kundeflukt. Han sier at de også har fått nye kunder til journalsystemet som de overtok da de kjøpte Hove Medical i 2018, men tallfester ikke dette.

– Vi ser at den naturlige markedsrotasjon mellom leverandørene i markedet er status quo fra de foregående år og at Hove Medical isolert som selskap ikke er noe unntak for dette.

– Når det gjelder servicenivået i Hove Medical kan vi konstatere at servicen er av samme høye kundeservicenivå som Hove Medical er kjent for med svartider som fortsatt er markedets beste slik det har vært i alle år, skriver Hveisel videre.

Vil ikke forhandle i media
Ingvild Hestenes er daglig leder både for Melin Medical, altså betalingssystemet, og Melin Collector, som driver inkasso.

– Vi har ikke opplevd påtrykk fra fastleger. Vi tror det har sammenheng med at leger og andre behandlere innenfor norsk helsevesen ønsker å bruke mest mulig tid på pasienter og minst mulig på administrasjon, og det er nettopp det løsningene våre muliggjør. Vi jobber også kontinuerlig med å utvikle nye løsninger, til beste for pasienter og behandlere, skriver hun i en e-post til Dagens Medisin.

–  Hva skjer med dem som vil velge andre løsninger, men er bundet av fem års bindingstid. Vil dere kreve erstatning?

–  Vi opplever forståelse fra både Legeforeningen og kundene våre om at det er kostbart å bygge og levere betalingsterminaler til klinikker over hele landet, og at en viss bindingstid er et rimeligere alternativ for klinikken enn alternative finansieringsmetoder. Dersom leger ønsker å tre ut av avtalene de har med oss så tar vi forhandlingene direkte med dem det gjelder og ikke gjennom media, men vi mottar få henvendelser om dette i løpet av et år, skriver Hestenes.

Kommentarer

Nyheter fra startsiden

DM Arena-møter

Nyhetsbrev

Vil du abonnere på vårt nyhetsbrev?

Klikk her!